حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 160 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 5×
  • اوقات شرعی

  • فروش جنس داخلی با نام یک شرکت خارجی

    شناسه : 515 ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰ 722 بازدید ارسال توسط :

    س. من در شرکتی کار می‌کنم که محصولات آن مشابه خارجی دارد و البته عمدتاً نمونه خارجی، کیفیتی برتر یا مساوی و قیمتی گرانتر دارد. به درخواست یکی از نمایندگی‌های فروش، محصول تولیدی این شرکت به نام یک شرکت خارجی و به قیمت آن به مردم عرضه می‌شود. با توجه به اینکه مصرف کننده، یقیناً […]

    فروش جنس داخلی با نام یک شرکت خارجی
    پ
    پ

    س. من در شرکتی کار می‌کنم که محصولات آن مشابه خارجی دارد و البته عمدتاً نمونه خارجی، کیفیتی برتر یا مساوی و قیمتی گرانتر دارد. به درخواست یکی از نمایندگی‌های فروش، محصول تولیدی این شرکت به نام یک شرکت خارجی و به قیمت آن به مردم عرضه می‌شود. با توجه به اینکه مصرف کننده، یقیناً بعنوان جنس خارجی این محصول را خریداری و به همین دلیل پول بیشتری نسبت به جنس ایرانی پرداخت می‌کند؛ در حالی که محصول کاملاً ایرانی است. لطفاً مشخص نمایید که این کار چه حکمی دارد؟
    ج. اگر داخلی یا خارجی بودن خود آن وسیله با مشاهده برای مشتری قابل شناسایی و تمیز باشد، بر ساخت آنها عنوان تقلّب و تدلیس صدق نمی کند؛ ولی اعلان و اخبار خلافِ واقع راجع به آنها کذب و حرام است و اگر بیع بر کالای مذکور با وصفی که مخالف واقع است صورت بگیرد، معامله صحیح است لیکن اگر مشتری بعد از آن از واقعیت امر مطلّع شود، اختیار فسخ خواهد داشت.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.