حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 160 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 5×
  • اوقات شرعی

  • کاهش تولید نفت، اقتصاد عربستان را کوچک‌تر کرد

    شناسه : 518 ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۹ 352 بازدید ارسال توسط :

    کاهش تولید نفت، اقتصاد عربستان را در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۰٫۴۶ درصد کوچک‌تر کرد. به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، اقتصاد عربستان در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن، به علت کاهش تولید نفت این کشور، […]

    کاهش تولید نفت، اقتصاد عربستان را کوچک‌تر کرد
    پ
    پ

    کاهش تولید نفت، اقتصاد عربستان را در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۰٫۴۶ درصد کوچک‌تر کرد.

    به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، اقتصاد عربستان در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن، به علت کاهش تولید نفت این کشور، ۰٫۴۶ درصد کوچک‌تر شد.

    آمارهای مرکز آمار عمومی عربستان نشان داد بخش نفتی این کشور ۶٫۴۳ درصد افت کرد اما بخش غیرنفتی آن به علت فعالیت‌های بخش خصوصی، ۴٫۳۳ درصد رشد داشته است.

    اقتصاد عربستان از نظر فصلی، در سه ماهه سوم ۰٫۱۹ درصد کوچک‌تر شده است.

    این آمار پس از آن منتشر شد که دولت عربستان، پیش‌بینی خود از رشد اقتصادیش را از ۰٫۹ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۰٫۴ درصد با توجه به کاهش قیمت و تولید نفت، کاهش داد.

    اوپک و هم‌پیمانانش توافق کردند تا تولید نفت خود را تا مارس ۲۰۲۰ روزانه ۵۰۰ هزار بشکه بیشتر کاهش دهند؛ این کاهش تولید بر رشد اقتصادی عربستان در اوایل سال ۲۰۲۰ تاثیر خواهد گذاشت.

    دولت عربستان انتظار دارد، رشد واقعی تولید ناخالص داخلی آن در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۲٫۳ درصد باشد.

    معدن‌کاری که ۳۸٫۲ درصد تولید ناخالص داخلی عربستان را تشکیل می‌دهد، بیشترین کاهش برابر با ۶٫۳۹ درصد را داشته است. همچنین این آمار نشان داد که تولید نفت خام و گاز طبیعی این کشور ۶٫۵۲ درصد کاهش یافته است.

    پالایش نفت نیز کاهش ۶٫۱۱ درصدی داشته که منجر به کاهش ۲٫۴ درصدی تولیدات صنعتی در این کشور شده است. تولیدات صنعتی ۱۲ درصد تولیدناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌دهد.

    رشد اقتصادی عربستان در سه ماهه سوم ناشی افزایش ۸ درصدی تجارت عمده‌فروشی و خرده‌فروشی این کشور بود. در عین حال، سرمایه‌گذاری، بیمه، خرید و فروش زمین و مستقلات و خدمات تجاری ۶٫۲۸ درصد رشد کرد.

    اقتصاددانان می‌گویند سرمایه‌گذاری عربستان در پروژه‌های غیرنفتی توسط صندوق سرمایه‌گذاری عمومی این کشور، فعالیت‌های اقتصادی آن در سال ۲۰۲۰ را به میزان زیادی پیش خواهد برد.

    انتهای پیام/

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.