حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 160 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 5×
  • اوقات شرعی

  • خاطره ای از حجت الاسلام مداحی :

    آنزمان که ویروس آنفلونزای خوکی برای خودش سلطان بود(!)

    شناسه : 1059 ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲:۲۴ 682 بازدید ارسال توسط : نویسنده : حجت الاسلامو المسلمین حسین مداحی منبع : وب سایت maddahi.net
    به گزارش ایرسنا حجت الاسلام و المسلمین با نقل خاطره ای به توصیه ای از مرحوم آیت الله العظمی ملا علی صافی گلپایگانی و مفسر قرآن کریم حضرت آیت الله ضیاء آبادی حفظه الله پرداخت که بیان شنیدن این خاطره خالی از لطف نیست.
    آنزمان که ویروس آنفلونزای خوکی برای خودش سلطان بود(!)
    پ
    پ

    به گزارش ایرسنا حجت الاسلام و المسلمین با نقل خاطره ای به توصیه ای از مرحوم آیت الله العظمی ملا علی صافی گلپایگانی و مفسر قرآن کریم حضرت آیت الله ضیاء آبادی حفظه الله پرداخت که بیان و شنیدن این خاطره خالی از لطف نیست.

    وی در پایگاه اطلاع رسانی خود نوشت :

    یه نکته مهم برای در امان ماندن از ویروس کرونا و امثالهم :

    یادم هست وقتی ویروس آنفلونزای خوکی منتشر شده بود اونقدر شرایط دنیا و کشور بحرانی بود که به خاطر اون حتی سفر عبادی حج با تصمیم دولت کنسل شد . هر روز خبری از مرگ یک یا تعدادی انسان در گوشه ای از دنیا منتشر می شد . اون روزها من هم مدیر مسئول یک پایگاه خبری بودم و در جریان اخبار بودم و خاصا اخبار مربوط به ویروس H1N1 رو پیگیری می کردم . یک روز خدمت حضرت آیت الله ضیاء آبادی حفظه الله بودم. از ایشان سوال کردم آیا راهی برای در امان ماندن از این ویروس پیشنهاد می کنید ؟
    ایشان فرمودند :

    به تمامی مومنین و مومنات بفرمائید برای در امان ماندن از شرور آخر الزمان توسل به حضرت ولی الله الاعظم ارواحنافداه را فراموش نکنند و این توسل را با نماز استغاثه به امام عصر که در مفاتیح ذکر شده است به جا آورند . إن شاء الله به برکت توسل به امام عصر ارواحنافداه از شرور آخر الزمان در امان خواهند ماند .

    کمی بعد از این دیدار توفیق پیدا کردم با مرحوم حضرت آیت الله العظمی ملا علی صافی گلپایگانی رحمت الله علیه برادر بزرگتر آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی نیز تلفنی صحبت کردم . ایشان وصی مرحوم آیت الله بهجت بودند که بر اساس وصیت ایشان بیت و دفتر آقای بهجت پس از رحلت می بایست تحت اشراف ایشان می بود . به ایشان عرض کردم برای در امان ماندن از این بلا ( ویروس آنفلونزای خوکی ) آیا دعایی چیزی پیشنهاد می فرمائید ؟

    ایشان فرمودند :

    « بسم الله الرحمن الرحیم
    فَفِرُّوا إِلَى اللَّهِ إِنِّی لَکُم مِّنْهُ نَذِیرٌ مُّبِینٌ
    پس به سوى خدا بگریزید که من شما را از طرف او بیم‏دهنده‏اى آشکارم
    سوره ی الذاریات آیه ۵۰
    سلام علیکم
    علاوه بر اینکه رعایت نکات بهداشتی توصیه می گردد،توکل به خداوند متعال در راس همه ی امور و پس از آن ، توسل به حضرت ولی عصر ارواحنا فداه و نیز نوشتن عریضه به حضرتش ، ان شاءالله الرحمن مفید فایده خواهد بود .والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته …»

    برادران و خواهران دینی !
    روی صحبتم با شماست .
    شمائی که به دین و دستورات علمای دین معتقدی (!)
    شاید عبادات ما از روی عادت باشد و یادمان رفته باشد که :
    خدائی هست در همین نزدیکی…
    که در قرآنش بارها فرموده است که :

    قُلْ لاٰ أَمْلِكُ لِنَفْسِي ضَرًّا وَ لاٰ نَفْعاً إِلاّٰ مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ لِكُلِّ أُمَّةٍ أَجَلٌ إِذٰا جٰاءَ أَجَلُهُمْ فَلاٰ يَسْتَأْخِرُونَ سٰاعَةً وَ لاٰ يَسْتَقْدِمُونَ 
    بگو «براى خود زیان و سودى در اختیار ندارم، مگر آنچه را که خدا بخواهد. هر امتى را زمانى [محدود] است. آن گاه که زمانشان به سر رسد، پس نه ساعتى [از آن ] تأخیر کنند و نه پیشى گیرند.»

    و همین خدا نماینده ای دارد که اگرچه ما او را فراموش کرده ایم اما او به یاد ما هست …

    پس اگر یادش باشیم چه خواهد کرد …؟

    پی نوشت ۱ : از هیاهوی رسانه ها نترسید . رسانه ها علی الخصوص رسانه های فارسی زبان دشمن به دنبال ایجاد هراس در بین مردم هستند و از ایجاد هراس به دنبال اهداف خود هستند .

    پی نوشت ۲ : همواره نکات بهداشتی که پزشکان و مطلعان توصیه می کنند را رعایت کنیم

    پی نوشت ۳ : بدانیم ما در این دنیا هیچ کاره ایم . همه ی امور دست مولا و صاحب ماست و ما بنده ایم که روایت دارد :

    المومن بین یدی الله کالمیت بین یدی الغسال

    مومن در درگاه الهی همانند مرده در دستان غسال می باشد ( و هیچ توانائی ای ندارد …)

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.